HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Sunday, June 8, 2014

Persediaan Emosi Penyusuan Sejak Mengandung

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Emosi memainkan peranan penting bagi manusia. Ibu mengandung disarankan sentiasa berfikiran positif. Amalan ini bukan sahaja bagus untuk diri ibu, tetapi juga memberikan impak yang besar bagi bayi dalam kandungan.

Ibu yang sentiasa mempunyai emosi yang positif agak menggalakkan perkembangan pertumbuhan yang baik bagi anak di dalam kandungan.

Sebelum ini saya telah kongsikan persediaan persediaan ilmu dan persediaan fizikal sejak mengandung. Hari ini saya ingin kongsikan pula Persediaan Emosi Penyusuan Sejak Mengandung.



Persediaan Emosi Penyusuan Sejak Mengandung, penyusuan susu ibu, set menyusu shaklee, susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu
Tidur secara sunnah

Persediaan Emosi Penyusuan Sejak Mengandung


Terdapat empat persediaan emosi bagi ibu sebagai persediaan penyusuan sejak mengandung iaitu:
  1. Niat.
  2. Berdoa.
  3. Sokongan.
  4. Yakin.

#1. Niat



Niat dan berazam untuk menyusukan anak yang bakal dilahirkan sejak anda disahkan mengandung lagi. Setelah azam ditanam, jangan lupa untuk suburkannya dengan motivasi menerusi pembacaan, perkongsian pengalaman dan sebagainya.

Dengan niat dan azam yang kuat, anda tidak mungkin mudah berputus asa. Segala rintangan dan dugaan pasti sanggup anda harungi jika niat dan azam diutamakan melebihi segala-galanya.

#2. Berdoa


Berdoa agar dipermudahkan proses mengandung dan penyusuan anak anda. Allah suka mendengar doa hambaNya. Jadi selalulah dekatkan diri kepada Allah SWT. Sesungguhnya Dia Maha Pemberi rezeki dan memberi rezeki agar anda dapat menyusu sepenuhnya.

Gambar penyusuan susu ibu, set menyusu shaklee, produk shaklee, susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu
Jangan berhenti berdoa

#3. Sokongan



Sokongan  orang sekeliling sangat diperlukan oleh ibu mengandung. Kongsi niat anda untuk menyusukan bayi sepenuhnya bersama suami, ahli keluarga dan rakan-rakan.

Sokongan keluarga, penyusuan susu ibu, set menyusu shaklee, produk shaklee, susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu
Famili yang damai

Sokongan yang dimaksudkan bukan setakat bersetuju dengan keinginan anda mahu menyusu bayi tetapi ia perlu lebih daripada itu.

Oleh itu, banyakkan berbincang tentang perancangan yang bakal dilakukan. Pada masa yang sama, bersama-sama lengkapkan ilmu agar semua sedar dengan peranan masing-masing dalam membantu anda menjayakan penyusuan susu ibu.

#4. Yakinlah 


Yakinlah bahawa anda boleh menyusukan bayi anda sejurus selepas kelahirannya. Sentiasa berfikiran positif bahawa anda akan dapat menyusukan anak anda sepenuhnya.

Anda perlu ingat bahawa, pengeluaran susu ibu adalah berasaskan konsep permintaan dan penawaran.

Jadi, susukan bayi anda sekerap mungkin sebaik kelahirannya. Fahami juga bahawa pada awal kelahiran, bayi hanya mendapat kolostrum. Selepas itu susu ibu akan meningkat sedikit demi sedikit.

Teruskan kekerapan menyusu dan sentiasa berfikiran positif bahawa susu anda cukup untuk keperluan anak anda.

Kesimpulan.


Dengan persediaan persediaan ilmupersediaan fizikal dan persediaan emosi sejak mengandung, insyaAllah anda dapat menyusukan bayi anda dengan jayanya. 

Selamat menyusukan anak anda. Doa dan usaha perlu seiring.


Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

5 Pantang Larang Dalam Penyusuan Susu Ibu, penyusuan susu ibu, set menyusu shaklee, produk shaklee
Independent Distributor
HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com

 Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

8 comments:

  1. InsyaAllah bermula dengan niat yang betul berjaya menyusukan bayi tanpa masalah besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga-moga lebih ramai ibu-ibu yang sanggup menyusu ibu

      Delete
  2. Betul tu.. Untuk menyusukan anak kena ada kekuatan mental..

    ReplyDelete
  3. as salam..
    kalau hamil saya hasrat nak teruskan umur anak sampai 2 tahun.insyallah kalau Tuhan iznkan hamil kali kedua.doakan ya ;)

    ReplyDelete
  4. INFORMASI DI SINI BANYAK UNTUK IBU2

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi