HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Thursday, June 19, 2014

5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan
5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan

Alhamdulillah, kita masih sihat. Jom ikut saya berdoa semoga dipanjangkan umur agar dapat berpuasa hujung minggu hadapan.

"Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim, panjangkan umur kami agar dapat kami menemui bulan Ramadhan tahun ini. Ya Allah, jadikanlah bulan Ramadhan ini merupakan bulan yang lebih baik dari tahun-tahun yang lalu. Amiin Ya Rabbal 'alamin"

Terima kasih kerana sudi ikut saya berdoa. Semoga Allah SWT makbulkan doa kita. Saya teruskan sahaja apa yang ingin dikongsikan dalam entri ini.

Semalam saya sempat membelek Majalah Solusi isu 34 tentang Ramadhan dan Syawal. Salah satu perkara menarik yang ingin saya sampaikan adalah mengenai 5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan.

Kenapa saya tulis tajuk kita sahaja? Maksud kita sahaja di sini adalah bukan umat-umat terdahulu, tetapi umat zaman ini atau umat Rasulullah SAW.

Sebelum itu, jom semak jadual berbuka puasa serta waktu imsak tahun 2014 dan nota padat puasa tahun 2014.

5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan




5 Kelebihan Yang Kita Sahaja Dapat Dalam Bulan Ramadhan
Majalah Solusi Isu 34

Hal ini dirujuk kepada sebuah hadith Rasulullah SAW yang bermaksud:

Sabda Rasulullah SAW : Diberi kepada umatku lima perkara yang belum pernah diberi kepada umat-umat dahulu sebelumnya :

#1. Bau mulut


Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada kasturi di sisi Allah SWT.

#2. Perbelanjaan dan derita lapar


Segala perbelanjaan dan derita lapar selama berpuasa, Allah SWT membalasnya dengan ganjaran syurga.

#3. Malam Lailatul Qadar


Allah SWT mengampunkan dosa-dosa mereka yang bertaubat pada malam Lailatul Qadar.

#4. Ganjaran pahala


Amalan yang dilakukan sepanjang bulan Ramadhan digandakan kepada 10 hingaa 700 kali ganda, melainkan puasa maka ia adalah bagiKU, AKU balas kepadanya yang berkuasa menahan syahwatnya, makan minumnya kerana AKU.

#5. Nikmat


Allah SWT dikurniakan nikmat dan keseronokkan ketika berbuka puasa dan ketika menemui Tuhannya di akhirat kelak.

(Al-Hadith)

Ralat: 


Saya mohon maaf kerana tersalah meletak link sumber sebenar. Pada asalnya saya rujuk Hadith yang dipetik hampir sama dengan apa yang terkandung dalam majalah Solusi isu #34 Andai ini ramdhan terakhir, layakkah kita berhari raya.
Namun, bila saya semak kembali ada sedikit kelainan . Jadi saya tulis lagi satu artikel bertajuk 5 Bonus Khas Bulan Ramadhan yang memang diambil secara langsung dari Solusi isu #34 Andai ini ramdhan terakhir, layakkah kita berhari raya.

Kesimpulan


Kelebihan yang Allah SWT kurniaakan kepada kita ini seharusnya kita syukuri dan hargai dengan mentaati perintahNya.

Moga-moga Ramadhan tahun ini  keimanan, ketakwaan dan amalan kebajikan kita akan lebih baik dari tahun-tahun dahulu.

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com

Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi  Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

6 comments:

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi