HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Wednesday, October 1, 2014

Produk Selamat Untuk Rumah Anda

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Sebelum ini memang saya tak pernah ambil tahu kandungan bahan dalam semua pencuci rumah saya. Asalkan wangi dan rasa sesuai saya beli aja. Tetapi apabila terbaca artikel berkaitan bahaya SLS dan sebagainya dalam kandungan produk pencuci rumah, saya cuba menukar produk pencuci di dalam rumah saya sedikit demi sedikit.

Ini kerana produk ini bukan setakat bahaya buat kita yang menggunakannya, malahan anak-anak kita juga berisiko untuk mendapat kesannya. SLS adalah singkatan bagi Sodium Laureth Sulfate. Ia digunakan secara berleluasa kerana dapat menghasilkan buih bagi sesuatu produk.

Dalam satu forum kesihatan ada disenaraikan beberapa alasan kenapa kita perlu menghindari SLS ini. Antara sebabnya ialah:

  • Bahan ini terkenal sebagai penyebab iritasi kulit.
  • SLS juga mencemari sumber air kita. 
  • SLS itu termasuk golongan pestiside dan herbiside. 
  • Bahan ini mengeluarkan wap atau asap beracun ketika dipanaskan.
  • SLS boleh merembes masuk kedalam jaringan tubuh. 
  • Bahan ini merupakan penyebab iritasi mata. 
  • Proses penyediaan SLS menimbulkan pencemaran yang tinggi.
  • SLS membantu bahan kimia lain masuk ke tubuh.

Post kali ini saya ingin kongsikan dengan anda produk selamat untuk rumah anda yang mana kami sendiri menggunakannya serial hari rumah.

Produk Selamat Untuk Rumah Anda


Produk ini terdiri daripada Basic H² Organic Super Cleaning Concentrate, Dish Wash Concentrate, Fresh Laundry Concentrate dan Soft Fabric Concentrate. Jom tengok kegunaan dan manfaat setiap produk ini.

Get Clean Shaklee
Get Clean Shaklee

Basic  H² Organic Super Cleaning Concentrate


Basic  H² Organic Super Cleaning Concentrate mengandungi cecair dengan kepekatan berganda. Ianya sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dengan cepat dan mudah. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan 1001 kegunaan lagi.

Produk ini selamat, tidak toksik, tiada gas beracun, tiada bahan kimia berbahaya, tanpa pewangi dan lembut pada tangan anda. Selain itu, kandungan pH juga seimbang dan tanpa klorin.Sangat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.

Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit. Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.

Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung. Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.

Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan. Basic H² Tidak Mengandungi bahan-bahan ini mahupun bahan berbahaya yang lain.

Basic H

Basic  H² Organic Super Cleaning Concentrate


Dish Wash Concentrate


Pencuci pinggan ini sangat berkesan untuk menghilangkan minyak dan lembut pada tangan. Anda hanya memerlukan beberapa titisan kecil sahaja untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk anda. 

Kelebihan produk ini adalah diperbuat daripada rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan daripada sumber semula jadi yang mapan, buih sabun yang tahan lebih lama dan menjadikan pinggan bersih berkilau.

Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti diethanolamine (DEA) dan sodium dodecylbenzensulfonate. Kedua-dua bahan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata. Get Clean Dish Wash Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan ini mahupun bahan berbahaya yang lain.


Dish Wash

Dish Wash Concentrate


 Fresh Laundry Concentrate


Rumusan enzim semula jadi ini bukan sahaja membersihkan pakaian dengan lebih baik, malah ia juga selamat kerana tiada bahan kimia berbahaya dan tanpa klorin. Produk ini juga mempunyai kepekatan tinggi, hanya 1 auns sudah mencukupi untuk muatan sederhana.

Sangat sesuai untuk semua suhu termasuk air sejuk. Hasilnya pakaian anda  lebih putih dan menjadikan pakaian berwarna lebih berseri-seri.

Kebanyakan serbuk pencuci pakaian mengandungi bahan perengsa yang boleh disedut atau diserap melalui kulit - punca lazim berlakunya tindak balas alahan. Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT.

Sentuhan dengan bahan ini boleh merangsangkan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.

Fresh Laundry Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan ini mahupun bahan berbahaya yang lain.

Fresh Laundry Concentrate

Fresh Laundry Concentrate


Soft Fabric Concentrate


Pekatan pelembut fabrik yang berbau harum ini berkesan mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badan akibat kesan statik, berbanding produk lain yang anda sedang gunakan. Malah, rumusan berkepekatan tinggi ini amat menjimatkan dan membolehkan anda merasai perbezaannya dengan sekali sentuhan.

Ianya juga berkepekatan tinggi , dengan 32 auns mampu melembutkan 64 cucian. Dengan botolnya yang kecil mudah dibawa, dituang dan disimpan.

Soft Fabric Concentrate

Soft Fabric Concentrate


Kesimpulan


Alhamdulillah, kami sudah mengurangkan banyak penggunaan produk yang menggunakan bahan SLS secara berperingkat. Malahan penggunaan produk ini amat memuaskan hati. 

Kalau anda masih ingat, saya pernah bercerita dengan anda tentang penyakit yang dialami oleh anak seorang ahli perniagaan antarabangsa dalam artikel ini. Berbagai usaha dijalankan melalui perubatan moden untuk mengubati ANAK beliau, tetapi tidak berjaya menyelesaikan masalah anak beliau. 

Dengan izin Allah, setelah belia bertukar kepada produk-produk ini untuk penggunaan harian di rumah, penyakit anak beliau telah sembuh. Mari kita bertukar kepada produk yang lebih selamat. InsyaAllah anda akan berpuas hati dengan produk ini.



Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Kenapa Tidak Boleh Makan Shaklee Ketika Berpuasa?
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com


Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

2 comments:

  1. mencegah lebih baik dari mengubati kan?eloklah bertukar kepada bahan dan produk yang lebih selamat..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kongsikan..tak tahu pulak semua ni..nak kena tengok balik la kalau macam ni gak..hehe

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi