HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Wednesday, October 29, 2014

Apa Jadi Kalau Ibu Menyusu Tidak Cukup Kalsium?

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Beberapa hari yang lepas, ketika keluar daripada lif, tiba-tiba saya terpandang seorang rakan sekerja yang sedang berjalan ke arah pintu lif.

Apabila terpandang wajah saya, beliau terus bertanya saya untuk membeli Alfalfa. Beliau adalah rakan saya yang baru kembali bekerja setelah habis cuti berpantang.

Namun, beliau bimbang kerana susu badannya tidak mencukupi. Saya rasa pelik juga kenapa beliau ingin membeli Alfalfa sahaja.

Bila saya tanya, beliau menjawab tidak mahu makan banyak suplemen. Buat masa ini ,beliau sudah ambil ESP sahaja.

Saya rasa pemikiran beliau sama macam saya dahulu. Memang saya pun tidak suka makan banyak suplemen suatu kerana saya tidak faham apa maksud suplemen.

Dulunya saya fikir suplemen adalah ubat, tetapi bila sudah mengikuti kursus nutrisi dan membaca pelbagai bahan berkenaan suplemen ini, barulah saya faham apa itu suplemen.

Esoknya saya terus hantar Alfafa yang beliau mahukan dan saya berikan beliau percuma ostimetrik untuk beliau cuba.

Pada mulanya, beliau tanya kenapa perlu makan benda ini. Saya kata, akak cuba makan sebelum tidur dan lihat apa perubahan selepas bangun pagi.

Saya faham sangat, seorang ibu yang menyusu memang memerlukan kalsium tambahan. Pelbagai sumber kalsium boleh kita perolehi, antaranya menerusi keju, soya, sayuran hijau dan sebagainya.

Kalau kekurangan kalsuim badan badan saya memang letih, sakit belakang dan mengalami kekejangan. Alhamdulillah sejak pengambilan kalsium yang berterusan, saya tidak lagi mengalami masalah ini.

Selepas pada hari itu, beliau  jumpa saya dengan wajah yang ceria. Beliau berkata badan rasa ringan selepas bangun pagi.

Kalsium merupakan zat yang penting dalam badan kita. Jom baca selanjutnya apa kepentingan kalsium untuk ibu menyusu.

Sebagai seorang ibu yang menyusukan anak, bagi saya kalsium sangat penting. Ini kerana kesihatan seorang ibu sangat penting dalam menjayakan penyusuan eksklusif 2 tahun. Pelbagai sumber yang dapat kita perolehi kalsium seperti keju, soya, sayuran hijau dan sebagainya.
Sumber Semulajadi Kalsium

Kepentingan Kalsium Buat Ibu Menyusu


Kalsium sangat penting buat ibu menyusu kerana kalsium turut dialirkan kepada bayi melalui susu ibu. Selain itu, kalsium turut memainkan peranan besar kepada sesetengah ibu menyusu yang mendapati perahan susunya berkurangan tatkala sedang mengalami haid.

Mungkin sesetengah ibu berhadapan dengan masalah kekurangan susu ketika haid. Ini adalah kerana level kalsium dalam darah  turut berkurangan tatkala si ibu sedang haid. Keadaan paling kritikal ialah dari permulaan hari ovulasi (hari ke-14 daripada hari pertama kitaran yang terakhir) sehinggalah ke hari ke-2 atau ke-3 haid.

Kalsium daripada shaklee mengandungi kandungan magnesium dan vitamin D. Ini kerana kedua-duanya diperlukan untuk membantu penyerapan kalsium yang maksimum.

Kalsium daripada shaklee mengandungi kandungan magnesium dan vitamin D. Ini kerana kedua-duanya diperlukan untuk membantu penyerapan kalsium yang maksimum.
Keistimewaan Ostematrix

Tanda Kekurangan Kalsium


Antara tanda kekurangan kalsium ialah:
  • Kekejangan otot.
  • Sakit belakang atau pinggang.
  • Sakit sendi.
  • Tekanan darah tinggi.

Mengandungi magnesium. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.  Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus. Menghalang endapan kalsium. Melarut dan mengurangkan formasi batu karang.
Kalsium Baik Untuk Ibu Menyusu

Manfaat Utama Ostematrix


  • Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, tulang, gigi dan sistem saraf.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress. Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakan tidur yang selesa,memperbaiki jantung berdebar dan juga stress.
  • Memperbaiki masalah haid.Kajian menunjukkan dengan pengambilan kalsium dan magnesium secara serentak dapat meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh. Kalsium adalah mineral alkalian. Ianya berkesan memastikan pH tubuh yang seimbang.
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.
  • Mengandungi vitamin D. Ia dapat meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal.
  • Mengandungi magnesium. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.  Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus. Menghalang endapan kalsium. Melarut dan mengurangkan formasi batu karang.
  • Zink, boron, manganes dan kuprum. Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot. Menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, tulang, gigi dan sistem saraf.
Penyerapan Terbukti Secara Klinikal

Anda juga boleh merujuk maklumat lanjut di link-link di bawah:



Kesimpulan


Dr. Zubaidi juga ada mengupas isu kalsium kepada ibu berpantang dan menyusu. Ibu-ibu bolehlah mendapatkan maklumat daripada blog beliau. Sebagai ibu yang menyusukan anak dan telah mengamalkan supplemen ini, saya amat berbesar hati berkongsi kebaikan produk ini. 

Sekiranya ibu-ibu ada masalah, bolehlah hubungi saya untuk kita berkongsi maklumat. Terima kasih. Selamat meneruskan perjuangan ibu semua:)




 Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Kenapa Tidak Boleh Makan Shaklee Ketika Berpuasa?
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com


Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

5 comments:

  1. bila ibu kurang kalsium... susu pun keluar sikit je ;)

    ReplyDelete
  2. betul.. tersangat perlukan kalsium.. kalau tak seksa nya sakit2x badan. letih lg la kann.. bab kaki cramp tgh malam tu yang paling tak tahan..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat dengan Hidayah...Alhamdulillah kalsium dapat membantu

      Delete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi