HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Wednesday, October 15, 2014

Maklumat Penting Untuk Kesihatan Wanita

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Anda suka baca majalah? Majalah apa yang anda suka baca?

Sejujurnya, saya memang gemar membeli majalah sejak zaman remaja lagi. Antara majalah kegemaran saya adalah Nur, Mingguan Wanita, Solusi, Pa & Ma dan lain-lain lagi.

Kalau dahulu, saya jarang mengambil tahu berkaitan info kesihatan dan sebagainya. Saya lebih suka ruangan masakan dan cerpen.

Sejak berkahwin sehingga sekarang dan ada anak dua pula, saya lebih gemar membaca ruangan yang menyediakan info tentang kesihatan.

Saya pernah mendengar kenyataan kesihatan bermula dengan pengetahuan sebelum ini, tetapi saya buat tidak endah dan tidak berapa faham sangat maksud kenyataan ini.

Lama kelamaan baru saya faham kenapa penting sangat info tentang kesihatan ini. Salah satunya adalah untuk tujuan pencegahan. Kalau anda lihat tajuk Tanyalah Ustaz TV9 pada pagi Isnin dan Selasa, tajuknya adalah mencegah lebih baik dari merawat. 

Bahkah dulu saya saya rasa pelik kenapalah kawan-kawan saya sanggup menghabiskan ratusan ringgit semata-mata untuk suplemen kesihatan mereka setiap bulan.

Sejak mengikuti bengkel nutrisi dan membaca beratus-ratus info kesihatan baru saya faham bahawa pelaburan mereka sangat berbaloi untuk jangka masa panjang.

Sejak dua tahun ini saya dan keluarga sudah mula mengambil supplemen kesihatan. Alhamdulillah, ternyata perbezaannya. Sihat juga merupakan rezeki yang amat tinggi nilainya bagi kita.
Info kesihatan badan buat wanita degan tip menjaga kesihatan. Hidup cegras dan sihat
Sihat sepanjang hayat

Selain daripada menjaga kesihatan badan, wajah dan kulit, banyak lagi perkara lain yang harus kita ambil peduli. Ini kerana kita seharusnya mengetahui secara menyeluruh berkaitan pengetahuan kesihatan. Berikut saya kongsikan info kesihatan yang perlu diketahui oleh setiap wanita.

Maklumat Penting Untuk Kesihatan Wanita


  • Perihal Haid

Mengapa penting bagi kita mengetahui perihal haid. Ini kerana haid adalah petanda penting tahap kesihatan badan seseorang wanita. Sekiranya anda merasakan ada keganjilan terhadap haid anda seperti tidak datang bulan, darah haid keluar dengan banyak ataupun sedikit, ini mungkin memberi isyarat ada sesuatu yang tidak kena dengan tubuh. Selalunya tanda sebegini adalah simptom kepada masalah fibroid, diabetes, tiriod ataupun stress.

  • Mengambil Makanan Sihat

Kita disarankan mengambil makanan yang seimbang. Didalam fakta kesihatan memang menitik beratkan pengambilan makanan yang sihat dan seimbang.
Makanan yang sihat boleh menyihatkan badan

Kita disarankan mengambil makanan yang seimbang. Sebaiknya elakkan makanan ringan ataupun makanan yang diproses. Kita digalakkan mengambil hidangan yang banyak sayur-sayuran dan buah-buahan. Semakin banyak sayuran dan buah-buahan yang diambil, makin banyak antioksidan yang akan kita perolehi untuk menentang penyakit. 

Ini juga merupakan tips kesihatan buat kita. Sebagai ibu, kita juga boleh menyediakan hidangan berkhasiat buat keluarga.

  • Hamil Apabila Bersedia

Ramai wanita yang hamil pada waktu yang tidak mereka jangkakan. Keadaan ini menyebabkan ada di antaranya belum bersedia dan tidak dapat menerima janin yang sedang dikandung. Oleh itu, pantikan anda bersedia  sebelum mengambil keputusan untuk hamil.
Ibu mengandung perlu dijaga kesihatannya

Ramai wanita yang hamil pada waktu yang tidak mereka jangkakan. Keadaan ini menyebabkan ada di antaranya belum bersedia dan tidak dapat menerima janin yang sedang dikandung. Oleh itu, pantikan anda bersedia  sebelum mengambil keputusan untuk hamil. 

Ini kerana anak merupakan anugerah yang tidak ternilai buat pasangan yang berkahwin. Kehadiran si kecil ini tidak sepatutnya membebankan ibubapa. Si comel ini merupakan rezeki dari Allah buat kita.

  • Insurans Kesihatan

Anda disarankan memiliki insuran kesihatan. Ini kerana masih ada wanita tidak memiliki polisi   insuran kesihatan. Kita tidak dapat menentukan diri kita akan sihat selamanya dan terhindar dari penyakit.
Isu-isu dalam kesihatan malaysia

Anda disarankan memiliki insuran kesihatan. Ini kerana masih ada wanita tidak memiliki polisi insuran kesihatan. Kita tidak dapat menentukan diri kita akan sihat selamanya dan terhindar dari penyakit. 

Kos perubatan pula kian meningkat saban tahun. Ini merupakan antara perlaburan buat kita di kala memerlukannya. 

  • Mengambil Supplemen Atau Vitamin

Produk kesihatan wanita membantu dalam memberi kecergasan, perlindungan dan kesihatan yang terbaik buat wanita.
Suplemen yang sihat



Zaman ini, kita memang disarankan untuk pengambil supplemen kesihatan. Ini kerana kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan. kita juga kadangkala mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam.

Sebaiknya ambil multivitamin dengan tambahan kalsium dan vitamin D. Keperluan kalsium sejak usia muda penting untuk mengelakkan masalah kerapuhan tulang yang kerap dihadapi oleh wanita berusia


 Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Kenapa Tidak Boleh Makan Shaklee Ketika Berpuasa?
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com



 Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

2 comments:

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi