HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Thursday, October 23, 2014

Cara Selesa Penyusuan Susu Ibu

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Semalam, kawan saya ada pesan alfalfa dengan saya. Saya ingat, alfalfa ada di rumah. Jadi, dengan suka hati saya cakap dekat beliau, nanti saya bawakan.

Alih-alih, selepas pulang ke rumah saya cari dan belek-belek dalam kotak memang tidak ada langsung stok alfalfa. Walaupun stok alfalfa tidak ada di rumah saya, ia bukan masalah besar kerana stokis shaklee di Seberang Jaya memang dekat dengan rumah saya.

Apalagi, saya terus sahaja pergi ke stokis dan membeli alfalfa di stokis shaklee, Seberang Jaya. Alhamdulillah, dapat juga saya sempurnakan permintaan rakan saya. Saya doakan beliau sentiasa sihat dan selamat.

Rakan saya ini juga merupakan orang kuat yang menyokong penyusuan susu ibu sebab itu beliau mengamalkan makanan tambahan yang boleh menambah susu dan alfalfa merupakan salah satu suplemen dalam set menyusu shaklee.

Menyebut tentang penyusuan susu ibu, hadiah terbaik seorang ibu kepada bayi yang baru lahir adalah dengan menyusukan kesemua khasiat penting, antibodi, vitamin dan mineral daripada susu ibu. 

Kebaikan susu ibu tidak boleh digantikan dengan susu formula sebarangan kerana ia merupakan hasil sempurna yang sesuai dengan sistem penghadaman bayi yang belum matang, malah ia juga merupakan makanan yang lengkap dan sempurna untuk pertumbuhan dan perkembangannya.

Hadiah terbaik seorang ibu kepada bayi yang baru lahir adalah dengan menyusukan kesemua khasiat penting, antibodi, vitamin dan mineral daripada susu ibu. Kebaikan susu ibu tidak boleh digantikan dengan susu formula sebarangan kerana ia merupakan hasil sempurna yang sesuai dengan sistem penghadaman bayi yang belum matang, malah ia juga merupakan makanan yang lengkap dan sempurna untuk pertumbuhan dan perkembangannya.
Susulah Bayi Anda Secara Eksklusif

Lebih Selesa Dengan Penyusuan Ibu


Penyusuan ibu mewujudkan detik-detik jalinan ikatan yang sangat kukuh antara ibu dan anak di mana bayi belajar mengenali sentuhan. bau, rasa dan kemesraan ibunya. 

Sentuhan kulit adalah penting untuk bayi kerana ia memenuhi keperluan rasa kasih sayang, keselesaan  dan keselamatan mereka. Bayi akan belajar memberi kepercayaan sepenuhnya kepada kita sebagai ibunya.

Bagaimana seronok dan menakjubkan detik-detik penyusuan ibu, anda mungkin dapati diri berada dalam situasi yang tidak selesa yang boleh mengurangkan pengalaman nikmat ibu. 

Ramai ibu berasa malu dan tidak selesa apabila mendapati pakaian ada tompokan kesan basah akibat lelehan susu daripada payudara.

Terdapat juga ibu-ibu yang mengalami kesakitan akibat rekahan puting ataupun luka kesan dari posisi penyusuan yang tidak betul. 

Ini selalunya berlaku bagi ibu yang menyusu pertama kali, berkemungkinan kekurangan pengalaman dan latihan posisi penyusuan.

Bagi mengatasi situasi yang tidak diingini semasa penyusuan bayi, ibu-ibu disarankan menggunakan   pelapik payudara, krim dan pengelap puting untuk mengelakkan kesan kebocoran dan melegakan rasa sakit pada puting.
Pelapik Payudara Pakai Buang

Bagi mengatasi situasi yang tidak diingini semasa penyusuan bayi, ibu-ibu disarankan menggunakan   pelapik payudara, krim dan pengelap puting untuk mengelakkan kesan kebocoran dan melegakan rasa sakit pada puting.                   
                    

Penggunaan Pelapik Payudara


Sepanjang tempoh penyusuan ibu, lelehan susu merupakan masalah biasa. Anda tidak seharusnya merasa terganggu kerana pelapik payudara boleh pelingdungi pakaian agar sentiasa kering.

Dapatkan pelapik payudara dengan penyerapan tinggi yang juga boleh mengawal kelembapan di dalamnya. Pelapik oni juga dapat membantu melindungi kulit anda dengan mengekalkan kekeringan dan mencegah jangkitan.

Anda dinasihatkan menggunakan pelapik yang diperbuat daripada kain halus yang lebih lembut kepada kulit sensitif. Anda mungkin ingin mencuba pelapik yang lebih nipis untuk memberi bentuk tubuh yang lebih baik dan memberi lebih keselesaan.

Anda dinasihatkan menggunakan pelapik yang diperbuat daripada kain halus yang lebih lembut kepada kulit sensitif. Anda mungkin ingin mencuba pelapik yang lebih nipis untuk memberi bentuk tubuh yang lebih baik dan memberi lebih keselesaan.
Pelapik Payudara Yang Boleh Dibasuh

Krim Dan Pengelap Puting Untuk Melegakan Kesakitan


Penyusuan ibu tidak sepatutnya menjadi proses yang menyakitkan. Cara kedudukan bayi yang betul boleh menyelesaikan kebanyakkan masalah penyusuan ibu.


Puting yang sakit perlu dirawat segera. Ini untuk mengelakkan dari masalah lain yang mungkin berlaku.

Disebabkan hasil sapuan di bahagian puting akan ditelan oleh bayi anda, gunakan 100% salap atau krim lanolin untuk melegakan ketidakselesaan anda. Lanolin menjamin kelembapan puting anda, mempercepatkan penyembuhan, tiada toksik dan selamat untuk bayi.


 Disebabkan hasil sapuan di bahagian puting akan ditelan oleh bayi anda, gunakan 100% salap atau krim lanolin untuk melegakan ketidakselesaan anda. Lanolin menjamin kelembapan puting anda, mempercepatkan penyembuhan, tiada toksik dan selamat untuk bayi.
Krim Untuk Puting Yang Luka

Gunakan pengelap puting yang lembut dan bebas daripada bahan kimia untuk membersihkan puting dan payudara sebelum dan selepas penyusuan. Ini membantu mengurangkan kejadian radang pada puting dan mengekalkan kebersihan untuk payudara yang sihat.


Kesimpulan


Keselesaan ibu juga perlu diutamakan. Apabila ibu selesa, proses penyusuan akan berjalan lancar. Selamat menjayakan penyusuan susu ibu.


Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Set Menyusu Shaklee Pilihan Ibu Masa Kini, penyusuan susu ibu, set menyusu shaklee, produk shaklee, susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com


Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

1 comment:

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi