HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Friday, August 8, 2014

Apa Kelebihan Susu Ibu Untuk Anak Kita?

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Hari Raya Aidilfitri di Malaysia, memang sinonim dengan makanan dan minuman. Tambahan pula, kalau kita bertandang ke rumah terbuka.

Pelbagai juadah yang terhidang boleh membuatkan kita rambang mata. Meskipun begitu, berhati-hatilah di dalam mengambil makanan anda.

Saya nak cerita sedikit pengalaman kami berhari raya baru-baru ini.

Pada malam raya yang lepas, kami sekeluarga berkumpul menikmati makanan berbuka puasa. Biasanya, kami makan yang rinkas-ringkas sahaja, tetapi malam itu lain sikit ada macam-macam hidangan. Saya tengok suami makan bertambah-tambah.

Pada siang hari raya, saya rasa perut tidak selesa. Saya ingatkan saya sorang, rupa-rupanya suami juga mengalami cirit-birit di pagi raya. Saya tidak pasti kenapa. Barangkali tersalah makan.

Sebelum pergi sembahyang sunat Hari Raya, suami saya tanya saya ada bawa pulang performance drink dan nutriferon? Alhamdulilah ke dua-duanya ada beg.

Tanpa bercakap panjang, terus sahaja suami saya bancuh dan minum ke dua-duanya. Saya juga tidak ketinggalan.

Alhamdulillah rasa sakit perut beransur pulih. Kami dapat beraya dengan gembira. Selepas waktu zohor, kami bersiap-siap untuk beraya di kampung saya di Yan Kedah.

Ituah sedikit sebanyak tentang kisah saya dan suami yang mengalami sakit perut pada hari raya. Ini kisah benar yang kami alami sendiri.

Untuk pengetahuan anda, Nutriferon merupakan salah satu produk shaklee yang dapat memberi imunisasi kepada badan. Malahan boleh menggantikan panadol apabila demam atau sakit kepala. 

Performance drink pula merupakan minuman penambah tenaga segera. Selain itu, minuman ini juga dapat menggantikan kehilangan air dalam badan kita.

Baiklah, hari ini saya ingin berkongsi tentang khasiat susu ibu terhadap anak kesayangan kita. Maklumat ini bukan saya reka-reka, tetapi saya perolehi daripada dalam majalah PaMa. Semoga bermanfaat untuk saya dan anda juga.

Apa Kelebihan Susu Ibu Untuk Anak Kita?


susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu

Susu ibu merupakan makanan terbaik bayi terutamanya sejak lahir sehingga bayi berusia 6 bulan. Ia mengandungi semua khasiat yang diperlukan oleh si manja untuk membesar. Jom kita lihat khasiat susu ibu untuk anak kesayangan anda.

Imunisasi Pertama


Kandungan susu ibu pertama yang berkhasiat ialah kolostrum. Ia mengandungi antibodi yang tinggi serta lebih sel darah putih. Kolostrum merupakan vaksin semulajadi yang baik untuk bayi dan bertindak sebagai "imunisasi" pertama bayi.

Susu ibu yang mengandungi banyak faktor bio kompleks ini memberi kesan positif dan merangsang sistem biologi badan, mengekalkan mikro organisma berguna dalam usus bagi mengekalkan kestabilan kesihatan.

Kulit


Kulit bayi lebih sihat dan tidak kering. Malah mampu membantu mengelakkan si manja dari mendapat alahan pada kulit seperti ekzema.

Tekak


Susu ibu dapat mengelakkan jangkitan gejala sakit tekak yang merupakan penyebab berlakunya demam kepada kanak-kanak.

Telinga


Antibodi di dalam susu ibu melindungi bayi daripada jangkitan telinga yang menyebabkan gangguan tidur dan pemakanan kanak-kanak.

Mata


Susu ibu yang kaya dengan vitamin A dan E membantu penglihatan bayi lebih tajam serta mengelakkan daripada penyakit mata.

Kecerdasan Otak


Bahan penting susu ibu  antaranya mengandungi kandungan protein dan asid lemak omega 3 yang mudah hadam untuk membantu perkembangan mental. Dua kajian terbaru Cambridge di England dan Flinders, Australia membuktikan bayi yang disusukan dengan susu ibu mampu memperolehi IQ sehingga tahap 7 hingga 10 mata melebihi IQ biasa.

Mulut


Komposisi zat dan vitamin dalam susu ibu  sesuai dan mencukupi untuk bayi. Ia dapat membantu perkembangan otot bahagian muka yang baik.


Khasiat Susu Ibu Untuk Anak Kesayangan Anda susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu

Lidah


Khasiat susu ibu bergantung kepada apa yang ibu makan setiap hari. Oleh itu adalah lebih mudah untuk anda menentukan corak pemakanan yang baik untuk bayi. Justeru, susu ibu yang mempunyai pelbagai rasa membuatkan bayi lebih menerima pelbagai jenis makanan apabila mula makan makanan pejal nanti.

Sistem Pernafasan


Kandungan kolostrum membuatkan bayi kurang mendapat jangkitan pernafasan, nafas kurang berbunyi, mengelakkan penyakit pneumonia dan selsema.

Jantung


Bayi yang menyusu susu ibu juga mempunyai paras kolestrol yang rendah apabila dewasa kelak. Ini kerana susu ibu mengandungi enzim yang menghadam lemak. Kadar dengupan jantung lebih rendah dan mengurangkan kadar serangan jantung.

Buah Pinggang


Kadar kandungan garam yang minimum membolehkan susu ibu lebih mudah dicerna oleh buah pinggang.

Saluran Kencing


Susu ibu juga mengandungi anti jangkitan yang melawan jangkitan pelbagai penyakit. Malahan dapat mengelak jangkitan pada saluran kencing.

Sistem Penghadaman


Kandungan susu ibu yang mempunyai kolostrum mampu melawan jangkitan penyakit seperti cirit-birit dan sembelit. Bagi bayi baru lahir, ia dapat memudahkan pengeluaran najis (mekonium) selepas kelahiran.

Jalinan Emosi


Proses penyusuan mampu mengeratkan hubungan ibu dan bayi. Ini kerana ia adalah satu jalinan darah secara semulajadi yang dapat mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak. Dakapan dan sentuhan semasa penyusuan membuatkan bayi secara psikologi berasa selamat bersama anda.



susu ibu penyusuan susu ibu susu untuk ibu mengandung penyimpanan susu ibu susu untuk ibu hamil susu ibu mengandung susu kambing untuk ibu mengandung kebaikan susu ibu susu ibu hamil khasiat susu ibu polisi penyusuan susu ibu susu terbaik untuk ibu hamil susu ibu kurang kelebihan susu ibu susu yang baik untuk ibu hamil air susu ibu
Peratusan susu ibu

Kesimpulan


Ya Allah, sungguh banyak kelebihan yang Allah jadikan di dalam susu ibu. Semuanya memberi kebaikan buat si manja kita dalam jangka masa pendek dan panjang. Ayuh ibu semua! Teruskan penyusuan anda. Anggaplah segala cabaran dan dugaan sebagai pengorbanan seorang ibu demi anak tercinta. 


 Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Kenapa Tidak Boleh Makan Shaklee Ketika Berpuasa?
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com


Anda digalakkan berkongsi entri di sini dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

Maklumat tambahan juga boleh didapati di sini juga: http://www.babycenter.com/

13 comments:

  1. alhamdulillah, mama masih lagi menyusukan anak mama sudah 2 tahun 2bulan.. full!! ... suka suka..

    ReplyDelete
  2. Tahniah mama, saya memang kagum dengan ibu2 semangat waja ni :)

    ReplyDelete
  3. betul
    susu ibu memang banyak kelebihan
    takkan kita lebih percayakan susu lembu berbanding susu dari badan sendiri

    ReplyDelete
  4. Saya setuju sangat dengan Teh Ramuan

    ReplyDelete
  5. Salam Hormat.

    Syukur sudah genap 2tahun anak saya menyusu badan bondanya.

    Tapi ada prob sket nak putuskan. Maklumlah umurnya sudah 2 tahun.

    Ada tips untuk putuskan susu? Terima Kaseh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam. Alhamdulillah syukur. Dulu ada orang tua bagi petua letak asam jawa, ada yang suggest letak sireh dan gambir yang sudah dikunyah tu. Tengok merah baby pun tak mau. Tapi berkesan atau tak bergantung kat baby tu :) Selamat mencuba !

      Delete
  6. Huhu..saya sayang isteri saya sebab kasi anak-anak minum susu ibu...hehe...tak dinafikan..banyak kelebihan dan kebaikannya...

    ReplyDelete
  7. kata orang, susu ibu adalah susu terbaik untuk bayi..

    ReplyDelete
  8. memang banyak kelebihan susu ibu ni kan :)

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi