HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Tuesday, May 13, 2014

Cara Mudah Tambahkan Page Rank Blog Baru

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Sebagai seorang blogger, Page rank merupakan istilah penting yang perlu diberi perhatian. Kepada blogger-blogger baru yang belum tahu apa itu Page Rank, jom baca selanjut.

Blogger-blogger lama pun tidak menjadi masalah untuk membaca entri ini. Kalau salah, tolong betulkan saya. 

Sebelum itu, mari kita berkenalan dengan Page Rank secara ringkas dahulu. Kalau tidak kenal, maka tidak cinta.

Page Rank mula diperkenalkan oleh Larry Page pada tahun 1997 ketika mengemaskini algorithma untuk Google. 

Tujuannya adalah untuk memberi ranking kepada sesuatu website berdasarkan merit bukannya meta tag. Ini kerana terdapat banyak spam digunakan.

Secara ringkasnya, mekanisme asas page rank ini ialah mengira bagaimana pengujung blog boleh datang ke blog anda berdasarkan klik melalui blog-blog yang lain. Ini dikenali sebagai backlink.

Page Rank yang tinggi meningkatkan nilai blog anda dan memudahkan orang mencapainya kerana ia mesra SEO.

Cara Mudah Naik Page Rank Blog Baru


Cara mudah untuk mendapatkan Page Rank yang tinggi adalah dengan bersahabat dengan blogger yang mempunyai Page Rank yang tinggi. Dalam erti kata yang lain, dapatkan backlink dari blogger berpage rank tinggi.

Cara Mudah Tambahkan Page Rank Blog Baru


Kalau blog anda berjaya dimasukkan dalam bloglist mereka lagi lah cepat. Kalau tidak pun tidak mengapa. Caranya adalah dengan letakkan link blog mereka dan selalulah meninggalkan komen pada blog mereka.

Di bawah ini saya senaraikan 25 blog yang mempunyai senarai page rank yang tinggi. Apa lagi jemputlah ke sana.

Senarai blog ini saya dapat daripada pakar SEO Malaysia terkenal dalam kalangan blogger-blogger tanahair iaitu Hasrul Hassan. Com.

Sebenarnya banyak cara yang lebih berkesan yang dapat menaikkan Page Rank blog kita. Dalam entri ini saya hanya kongsikan satu cara sahaja.

Kalau banyak-banyak pun bimbang tidak mampu nak buat. Baik buat satu-satu. Bagi saya ini cara paling mudah. Jika anda boleh lakukan cara ini secara konsisten insyaAllah ia dapat membantu anda.

Blog Syukurnya Sihat pun baru berusia lebih kurang 4 bulan dan masih lagi berusaha untuk mendapat tempat dalam page rank.

Buat masa ini beberapa blog sahaja yang sempat saya terjah dan tinggalkan komen. InsyaAllah, saya akan cuba terjah ke semua blog di atas.

Teruskan usaha, jangan putus asa. Kerja yang ikhlas dan bersungguh-sungguh tidak pernah rugi cuma kita yang belum nampak keuntungnnya.

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com

Jika berminat dengan produk shaklee, sila hubungi Huda: 011-18685991 Seandainya anda rasa entri ini bermanfaat , sila kongsikan dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

12 comments:

  1. Tips yang bagus...seperkara yang sis perhatikan juga, blog dengan platform Blogspot juga agak mudah mendapat perhatian dari GOOGLE, page ranknya cepat meningkat. Tahun lepas,blog sis pernah berada di bawah 400,000 tapi angka tu mencanak naik bila kurang update

    ReplyDelete
  2. Saya pun tengah usaha menurunkan nombor yang sangat gedabak itu.

    ReplyDelete
  3. Hehe..suatu hari saya pasti akan tersenarai dalam 10 PR ni..haha

    ReplyDelete
  4. nice tips, tq ... nanti bila free nak usha blog dalam list ni juga la :)

    ReplyDelete
  5. selain dari blog boleh ke nk tmbah PR?

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi