HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Saturday, May 10, 2014

5 Langkah Mudah Cara Post Entri Dalam Blogspot Percuma

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera. 



Entry ini adalah tutorial asas bagi pengguna blogspot yang masih baru.  Ramai yang masih belum tahu walaupun ianya sangat mudah.


Jika anda mencari tutorial atau panduan menulis entry di blogspot percuma, kebanyakannya adalah paparan blogspot yang lama. Ia sangat jauh beza dengan paparan baru yang telah dikemaskini oleh pihak google.




Ia juga bagi menjawa persoalan-pesoalan anda yang bertanya walaupun telah dinyatakan dalam entri lepas: Tutorial Buat Blog Percuma Untuk Pengedar Shaklee.


5 Langkah Mudah Cara Post Entry Dalam Blogspot

Semoga paparan bergambar dibawah membantu anda semua.

1. Dashboard



Setelah anda berjaya membina blogspot percuma, buka laman blogger.com dan anda akan melihat paparan dashboard seperti dibawah:




panduan menulis blog



2. New Post



Klik pada button "New Post" dan paparan baru akan muncul seperti berikut:





panduan menulis blog



3. Tajuk dan Isi Kandugan



Kemudian Masukkan Tajuk Entri anda diruangan "Post Tittle".  Anda boleh baca artikel blogger zulhelmi "Panduan Menulis Tajuk Entri berkesan" sebagai panduan dan rujukan.  



Mula menulis isi kanduan entri anda, mungkin artikel "5 Persiapan Menjadi Penulis Blog" dapat membantu anda dalam penulisan entri yang baik.




panduan menulis blog


4. Setelah siap menulis, anda perlu taip katagori artikel anda dibahagaian labels. Ia sangat penting bagi memudahkan pengurusan blog anda di masa hadapan.  Sebagai contoh meletakkan katagori artikel saya sebagai blogging.



panduan menulis blog



5. Publish



Akhir sekali setelah siap semuanya, klik button "Publish" dibahagian atas bagi memaparkan entri tersebut di blog anda.  Sebelum itu, saya nasihatkan anda supaya membuat semakan penulisan samaada masih terdapat kesalahan ejaan atau ayat/perkataan kurang sesuai.  



Ia sangat penting bagi menjaga kredibiliti anda terhadap pembaca.  Pembaca akan memberi persepsi negatif sekiranya anda tidak teliti.






Alhamdulillah, semoga panduan ringkas ini memberi manfaat kepada blogger-blogger baru terutama blogger vitamin yang ingin menggunakan platform blog untuk memasarkan produk-produk vitamin anda.



* Bagi saya - Blogspot Percuma adalah platform menulis blog paling mudah berbanding platform lain yang agak complicated bagi beginner.  Sekiranya anda telah mahir, mungkin boleh explore platform lain seperti wordpress yang lebih banyak kelebihannya. Kebanyakan blogger hebat mereka menggunakan wordpress.


* Anda dibenarkan untuk kongsikan artikel ini dengan meletakkan kembali link kepada entri 5 Langkah Mudah Cara Post Entri Dalam Blogspot Percuma.








Jika berminat dengan produk shaklee, sila hubungi Huda: 011-18685991 Seandainya anda rasa entri ini bermanfaat , sila kongsikan dengan orang lain. Marilah kita beramal agar disayangi Tuhan. Sila tinggalkan komen anda, saya amat menghargainya.

12 comments:

  1. nice tuto ... selamat berhujung minggu .

    ReplyDelete
  2. tutorial yang jelas dan mudah di fahami...terbaik..

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum... faizal,

    nice terima kasih atas tutorial nie..

    mselim3

    ReplyDelete
  4. blogger baru pasti akan mencari tutorial macam ni :)

    ReplyDelete
  5. setuju.. blogspot memang lebih user friendly

    ReplyDelete
  6. TERBAIK ..jelas terang dah MESTI KALIAN SEMUA YG BACA NI FAHAM KAN ..
    Ya la terang dan bersuluh semua ada siap bergambar lagi tu kalau tyak paham jugak denn tak tahu la huhu

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi