HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Thursday, January 8, 2015

Kenapa Pihak Shaklee Care Tidak Ketinggalan Sumbangkan Penapis Air dan Vitamin?

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Banjir yang melanda kini sukar diduga oleh seluruh rakyat Malaysia. Walaupun, sudah ada tempat-tempat yang sudah surut banjirnya, namun ada banyak lagi tempat yang belum surut.

Banjir yang sudah surut belum meredakan hati-hati mangsa banjir kerana kebanyakkan yang menjadi mangsa banjir mengalami trauma kerana kehilangan tempat tinggal, kenderaan dan harta benda yang lain.

Oleh itu, bagi mengurangkan bebab mangsa-mangsa banjir, marilah kita sama-sama membantu mereka sedaya mampu kita.

Alhamdulillah masih ramai yang diberi kesedaran untuk mebantu saudara kita yang sedang menghadapi musibah banjir.

Pihak Shaklee juga tidak ketinggalan dalam memberikan sumbangan. Antara sumbangan yang diberikan ialah Mealshakes.

Selain pertolongan berbentuk kewangan dan barangan, para SID (Shaklee Independent Distributor) juga berusaha mengumpul penapis air, Chewable Vitamin C dan Sustained Release Vitamin C.

Dalam entri ini saya ingin kongsikan dengan anda jawapan Kenapa Pihak Shaklee Care Tidak Ketinggalan Sumbangkan Penapis Air dan Vitamin?

Kenapa Pihak Shaklee Care Tidak Ketinggalan Sumbangkan Penapis Air dan Vitamin?
BAntuan Mealshakes kepada mangsa banjir oleh pihak shaklee
Mealshake yang disampaikan oleh shaklee cares


Mealshakes

Mealshakes sangat sesuai diambil boleh semua golongan tidak kira kanak-kanak ataupun orang dewasa. Antara manfaat produk ini ialah: Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protein dalam membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ dan lain-lain lagi. Membantu tumbesaran. Mengandungi anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan. Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus. Minuman yang lazat dan boleh menjadi pengganti segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.
Mealshakes


Mealshakes sangat sesuai diambil boleh semua golongan tidak kira kanak-kanak ataupun orang dewasa. Antara manfaat produk ini ialah:
  • Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protein dalam membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ dan lain-lain lagi.
  • Membantu tumbesaran.
  • Mengandungi anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan.
  • Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Minuman yang lazat dan boleh menjadi pengganti segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga.
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

Penapis Air 


Bagi mangsa banjir yang susah untuk mendapatkan air bersih, penapis ini memang sangat sesuai digunakan pada masa ini. Ini kerana penapis ini tidak memerlukan pemasangan elektrik dan mudah dibawa kemana-mana.  Anda tidak perlu install atau pasang penapis air pada paip air di rumah kerana penapis air ini diletakkan di dalam jug yang boleh di bawa ke mana-mana. Ini secara tidak langsung membantu mangsa banjir menikmati air yang bersih sepanjang masa dengan mudah.
Penapis Air Shaklee


Bagi mangsa banjir yang susah untuk mendapatkan air bersih, penapis ini memang sangat sesuai digunakan. Ini kerana penapis ini tidak memerlukan pemasangan elektrik dan mudah dibawa kemana-mana.

Anda tidak perlu install atau pasang penapis air pada paip air di rumah kerana penapis air ini diletakkan di dalam jug yang boleh di bawa ke mana-mana. Ini secara tidak langsung membantu mangsa banjir menikmati air yang bersih sepanjang masa dengan mudah. 


Chewable Vitamin C 


 Kanak-kanak antara golongan yang terdedah kepada penyakit. Antara manfaat pengambilan Vitamin C kepada kanak-kanak ialah:  Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran. Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti. Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress. Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi. Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya. Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
Chewable Vitamin C


Kanak-kanak antara golongan yang terdedah kepada penyakit. Antara manfaat pengambilan Vitamin C kepada kanak-kanak ialah:


  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran.
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  • Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.


Sustained Release Vitamin C


 Mangsa banjir juga terdedah kepada risiko penyakit berjangkit dan sebagainya. Dengan pengambilan Vitamin C secara tidak langsung dapat meningkatkan sistem imun seseorang individu. Vitamin C dapat membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun.  Vitamin C juga dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Selain itu, ianya juga membantu memperbaiki insomnia, stress dan keresahan.
Sustained Release Vitamin C


Mangsa banjir juga terdedah kepada risiko penyakit berjangkit dan sebagainya. Dengan pengambilan Vitamin C secara tidak langsung dapat meningkatkan sistem imun seseorang individu. 

Vitamin C dapat membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun.

Vitamin C juga dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Selain itu, ianya juga membantu memperbaiki insomnia, stress dan keresahan.


Kesimpulan


Semoga bantuan yang dihulurkan oleh insan-insan berhati mulia ini dapat meringankan beban mangsa-mangsa banjir. Semoga Allah sentiasa memelihara dan melindungi kita semua.

7 comments:

  1. penapis air sangat2 diperlukan
    terima kasih banyak

    ReplyDelete
  2. baguslah bila ramai yang tampil membantu mangsa-mangsa banjir kan :)

    ReplyDelete
  3. moga di permudahkan segalanya yg baik..

    ReplyDelete
  4. air tak berapa jernih sekarang
    memang perlu kepada penapis air

    ReplyDelete
  5. penapis air ni sangat praktikal utk mangsa banjir. syabas shaklee

    ReplyDelete
  6. terima kasih kepada Shaklee atas bantuan kepada mangsa banjir...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..semoga dengan bantuan ini dapat meringankan beban mangsa banjir.penapis air tu emamng penting untuk rawat air kan..

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi