HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Tuesday, January 27, 2015

Cara Mudah Buat Popcorn

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Anda suka makan popcorn?


Kalau saya, memang suka makan popcorn. Tetapi saya hanya akan beli popcorn yang masih panas berbanding popcorn yang telah dibungkus lama sebab rasanya tidak sama.


Pada saya, popcorn yang baru masak lebih enak di makan. Jadi, kalau setiap kali mahu membeli popcorn saya sanggup menunggu di depan penjual lama-lama untuk dapatkan yang panas-panas.


Sebelum ini saya ingatkan kalau  hendak buat popcorn kena gunakan periuk khas.


Namun setelah saya terpandang suatu rancangan di televesyen, barulah saya tahu rupa-rupanya dengan periuk biasa pun boleh.


Asalkan periuk itu mesti ditutup rapat.


Suatu hari, saya ke Mydin dan saya teringin membeli popcorn, tiba-tiba suami saya kata kenapa tidak cuba buat sendiri sahaja?


Baru saya terfikir, saya sudah ada periuk bertutup. Jadi saya pun cari jagung kering yang dijual secara timbang.


Setelah cari dan mencari, Alhamdulillah berjumpa akhirnya.


Sebelum ini saya ada ambil resepi dari seorang rakan di tempat kerja. Jadi saya cuba resepi itu.


Alhamdulillah percubaan pertama saya membuat popcorn dibantu suami menjadi. Kami makan dengan penuh selera sekali.


Anak saya minta berkali sehingga habis satu bekas besar.


Anda mahu mencuba cara mudah membuat popcorn? Mari saya tunjukkan di sini.

Cara Mudah Buat Popcorn



Cara Mudah Buat Popcorn
Pop corn yang bersalut gula dan butter

Bahan-bahannya:



  • Jagung kering khas untuk dibuat popcorn
  • Butter
  • Minyak masak
  • Gula putih


Cara-caranya:

  1. Panaskan 1 sudu butter bersama 2 sudu minyak masak.
  2. Apabila telah campuran butter dan minyak telah cair, masukkan jagung bagi rata dan sama paras minyak dan butter yang telah cair tadi.
  3. Tutup periuk dan tunggu kira-kira 2 minit sehingga bunyi "pop".
  4. Apabila bunyi telah berhenti keluarkan popcorn dan asingkan.
  5. Teruskan langkah 1-4 sehingga jagung anda habis.

Cara Membuat Karamel


Cairkan 3 sudu butter dengan 5 sudu gula. Biarkan sehingga gula cair dan bertukar keperangan. Tutupkan api dan gaul popcorn hingga rata. Sedia untuk dimakan.

Selamat Mencuba.


Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah? 
 Hubungi Huda untuk: 

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

susu dan otak susu s26 susu terbaik untuk bayi susu bayi terbaik susu bayi susu untuk bayi ibu susu susu yang baik untuk bayi susu lactogen 1 makanan terbaik untuk bayi susu ibu menyusui susu bayi yang terbaik susu terbaik untuk anak susu terbaik susu anak bayi susu ibu susu tepung bayi yang terbaik vitamin untuk otak pintar perkembangan otak bayi susu yang terbaik untuk bayi susu baik untuk bayi makanan untuk anak pintar susu terbaik untuk baby vitamin untuk otak anak jenis susu bayi susu paling baik untuk bayi meningkatkan susu ibu anak susu ibu makanan untuk otak bayi susu tepung yang terbaik untuk bayi asi susu ibu susu bayi yang baik makanan yang baik untuk kecerdasan otak anak kecerdasan otak bayi makanan untuk kecerdasan otak bayi perkembangan otak balita makanan untuk perkembangan otak anak makanan yang baik untuk anak nutrisi otak makanan bayi cerdas makanan yang baik untuk perkembangan otak anak susu apa yang baik untuk bayi susu yg terbaik untuk bayi makanan untuk bayi cerdas makanan untuk otak bayi cerdas susu yang baik untuk anak makanan untuk anak cerdas makanan baik untuk anak susu yg baik untuk anak makanan yg baik buat bayi makanan untuk kecerdasan bayi susu yang bagus buat anak produk susu bayi susu pertumbuhan anak makanan yg mencerdaskan otak anak vitamin untuk perkembangan otak anak nutrisi otak agar anak cerdas vitamin anak untuk otak susu air susu pertumbuhan cara meningkatkan kecerdasan otak anak makanan yang baik untuk anak anak nutrisi untuk perkembangan otak janin makanan bayi untuk kecerdasan otak nutrisi yang baik untuk otak mencerdaskan otak anak bayi susu susu buat anak kecerdasan otak anak makanan yang baik untuk perkembangan otak bayi produk susu terbaik vitamin untuk pertumbuhan otak anak perkembangan otak anak makanan yang mencerdaskan anak susu asi ibu makanan yang baik untuk otak anak susu abbott vitamin untuk kecerdasan otak susu anak terbaik makanan anak pintar susu yg baik untuk bayi makanan yang baik untuk bayi dalam kandungan produk susu bayi terbaik susu untuk anak vitamin terbaik untuk anak makanan untuk kecerdasan otak anak vitamin otak untuk anak susu untuk ibu makanan untuk perkembangan otak bayi susu yang terbaik anak susu jenis susu bayi terbaik susu terbaik bayi makanan untuk otak anak susu utk bayi makanan terbaik untuk anak susu untuk perkembangan otak bayi gizi untuk otak bayi otak anak makanan untuk nutrisi otak anak makanan untuk pertumbuhan otak bayi makanan untuk pertumbuhan otak anak nutrisi otak janin pertumbuhan otak anak nutrisi otak untuk anak makanan yang baik untuk otak bayi nutrisi otak anak nutrisi untuk otak anak makanan untuk kecerdasan anak nutrisi untuk otak bayi susu untuk kecerdasan otak susu untuk kecerdasan otak anak susu yang baik untuk otak susu untuk perkembangan otak anak susu untuk otak anak makanan yang baik untuk bayi vitamin untuk kecerdasan otak anak vitamin otak anak cerdas vitamin otak bayi makanan yang baik bagi bayi vitamin otak terbaik vitamin kecerdasan otak nutrisi anak susu untuk pertumbuhan anak vitamin kecerdasan otak anak vitamin untuk kecerdasan otak bayi asi air susu ibu makanan sehat untuk kecerdasan otak makanan yang mencerdaskan otak bayi makanan untuk pertumbuhan bayi vitamin nutrisi otak makanan yang mencerdaskan otak anak nutrisi yang baik vitamin untuk kecerdasan otak janin vitamin untuk perkembangan otak janin buah yang dapat meningkatkan daya ingat vitamin untuk mencerdaskan otak anak makanan untuk mencerdaskan otak anak cara mencerdaskan otak anak vitamin mencerdaskan otak nutrisi yang baik untuk bayi makanan mencerdaskan otak anak makanan yang dapat menambah daya ingat makanan bayi terbaik makanan yang baik untuk pertumbuhan anak makanan yang menambah daya ingat anak yang sehat asupan gizi untuk bayi makanan yang dapat meningkatkan daya ingat makanan untuk meningkatkan daya ingat susu menyusui gizi yang baik untuk bayi susu nutrisi makanan untuk meningkatkan kecerdasan anak kecerdasan bayi makanan yang meningkatkan daya ingat otak mencerdaskan anak vitamin bagus untuk anak vitamin mencerdaskan otak anak makanan yang membantu daya ingat vitamin untuk mencerdaskan otak asi air produk susu abbott makanan yang baik untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan susu untuk anak 5 tahun ke atas makanan untuk mencerdaskan bayi agar bayi cerdas makanan yang dapat meningkatkan daya ingat otak cara mencerdaskan otak bayi susu ibu ibu vitamin yang baik untuk anak makanan agar bayi pintar makanan sehat untuk otak anak vitamin kecerdasan anak makanan yang bisa membuat anak pintar susu pertumbuhan terbaik vitamin untuk kecerdasan bayi sufor terbaik untuk bayi makanan untuk memperkuat daya ingat sufor yang baik untuk bayi makanan terbaik buat bayi susu anak anak nutrisi untuk bayi makanan mencerdaskan otak bayi makanan untuk mencerdaskan otak bayi susu buat bayi makanan terbaik bayi vitamin anak untuk kecerdasan otak nutrisi bayi makanan yg baik utk bayi makanan nutrisi otak nutrisi untuk anak vitamin utk otak makanan yang dapat mencerdaskan otak anak air susu ibuku makanan untuk nutrisi otak vitamin untuk perkembangan otak bayi makanan yg baik untuk bayi vitamin yang baik untuk otak makanan yang memperkuat daya ingat makanan memperkuat daya ingat susu untuk anak 5 tahun vitamin yang bagus untuk kecerdasan otak anak perkembangan otak pada anak makanan untuk mencerdaskan anak makanan mencerdaskan anak vitamin untuk otak bayi vitamin otak anak agar otak anak cerdas makanan untuk kecerdasan otak bayi dalam kandungan
Independent Distributor

HUDA [SID:1093239]
HP:011-18685991 (call/sms/whatsapp)
Emel:nh_5656@yahoo.com

13 comments:

  1. rupa rupanya bukanlah susah sangat nak buat pop corn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Dr Fattah...selamat datang dan selamat mencuba :)

      Delete
  2. hmmm senangnya... boleh lah cuba... periuk takyah tindih kan kalau masa bakar tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah senang ja...tudung periuk kalau dah berat tak payah tindih.

      Delete
  3. ohh rupanya senang nak buat popcorn ye...nanti leh puteri cuba juga :)

    ReplyDelete
  4. wah buat sendiri... nanti nak cuba la. pernah juga tengok kat tv, senang aje. tapi tak pernah buat :p

    BLOG OH! BLOG

    ReplyDelete
  5. bleh try kat rumah lepas ni..

    ReplyDelete
  6. wah senang aje rupanya ? boleh buat caramel banyak2 hHaha kalo beli kat kedai kasi ciput aje =D

    ReplyDelete
  7. Oooo senang aje buat popcorn. Tak payah nak beli ya! :-)

    ReplyDelete
  8. Butter Cikna suka guna planta sebab dh masin, Nak lagi senang beli je.....;-)

    ReplyDelete
  9. tak juga susah buat popcorn nie..

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi