HUBUNGI HUDA SEKARANG UNTUK MEMBELI PRODUK SHAKLEE:011-18685991

Tuesday, March 17, 2015

Mengeluh Kerana Rezeki

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Cerita tentang rezeki memang seronok.

Semua orang suka bila sebut tentang rezeki.


doa murah rezeki doa dimurahkan rezeki doa buka pintu rezeki doa murahkan rezeki himpunan doa murah rezeki doa rezeki melimpah doa tambah rezeki doa mustajab murah rezeki doa 12 pintu rezeki bacaan doa murah rezeki doa panjang umur murah rezeki doa doa murah rezeki doa mohon murah rezeki doa di murahkan rezeki amalan dan doa murah rezeki doa menambah rezeki doa menarik rezeki doa murah rezeki youtube doa amalan murah rezeki amalan doa murah rezeki doa murah rezeki pdf zikir murah rezeki murah rezeki selawat murah rezeki petua murah rezeki tips murah rezeki rezeki murah rahsia murah rezeki wirid murah rezeki rezeki mudah.nya rezeki yang berkat rezeki anak berkat rezeki keberkatan rezeki rezeki berkat cari rezeki ilmu rezeki selawat rezeki hadis rezeki mencari rezeki halal menarik rezeki rahsia rezeki hadis tentang rezeki penarik rezeki surah murahkan rezeki dimurahkan rezeki ilmu tarik rezeki rezeki berniaga ilmu penarik rezeki ratu rezeki cara mendapat rezeki cara mencari rezeki amalan murah rezeki amalan zikir murah rezeki amalan untuk murah rezeki 20 amalan murah rezeki surah amalan murah rezeki amalan pembuka rezeki amalan rezeki amalan pembuka pintu rezeki amalan penarik rezeki amalan tarik rezeki amalan menarik rezeki amalan menambah rezeki amalan mendatangkan rezeki
Pening tentang rezeki

Sama ada kita sedar atau tidak, setiap hari kita dapat rezeki sama ada kita minta atau tidak. Kenapa saya katakan begitu?

Begini... Bagi orang Islam, setiap hari kita berdoa dan dalam doa itu ada macam-macam permintaan yang kita utarakan kepada Allah SWT.

Rezeki yang diminta

Contohnya, kita minta supaya Allah SWT berikan kita kesihatan, kekayaan harta dan sebagainya. Bila kita sihat dan kaya kita nampak bahawa kita sedang diberi rezeki.

Rezeki yang tidak diminta

Namun, pernahkah kita minta supaya Allah SWT kurniakan oksigen setiap hari sedangkan untuk hidup kita perlukan oksigen.

Ternyata, rezeki kurniaan Allah SWT kepada kita tidak semestinya hal-hal yang kita minta sahaja. Sebaliknya, hal yang tidak kita minta juga Allah SWT tetap berikan kepada kita.

Itulah tanda pengasih dan penyayangnya Allah SWT kepada kita.

Mengeluh Kerana Rezeki


Dalam pada itu, ada juga yang mengeluh.

Pernahkah anda mengeluh atau dengar orang lain mengeluh dengan ayat-ayat seperti di bawah ini:

Bilalah nak kaya ni?

Hutang bertimbun bila nak bayar ni...orang dah minta-minta bayar tu...adeh!

Ada duit tapi selalu tidak cukup untuk disimpan, ada sahaja yang nak pakai duit

Bila lah nak merasa kereta besar, rumah besar...anak-anak makin  besar, DUIT makin tidak cukup, tidak larat menyewa dah

Sampai bila nak kerja kerjaan ni..masa dengan keluarga selalu terbatas, keluar pagi balik malam...tersangkut kereta jem di jalan raya lagi...sampai rumah anak dah tidur

Bila nak kahwin ini..belanja sendiri pun tak lepas lagi, kerja pun cukup-cukup makan je. macam-macam kerja dah buat, buat kerja lebih masa sudah berniaga sudah, bekerja makan gain pun sudah, bekerja sambil bvbernaiga pun sudah

Macam mana nak jadi kaya ni..letih dah kerja, buat kerja itu ini, berniaga itu ini tapi tak kaya-kaya juga...hutang makin bertambah lagi adalah...

Kerja swasta pula walupun gaji banyak tapi tak ada LIVE. kerja tak tentu masa. Nak bercuti pun tiada masa. IBadah pun tunggang-langgan.
doa murah rezeki doa dimurahkan rezeki doa buka pintu rezeki doa murahkan rezeki himpunan doa murah rezeki doa rezeki melimpah doa tambah rezeki doa mustajab murah rezeki doa 12 pintu rezeki bacaan doa murah rezeki doa panjang umur murah rezeki doa doa murah rezeki doa mohon murah rezeki doa di murahkan rezeki amalan dan doa murah rezeki doa menambah rezeki doa menarik rezeki doa murah rezeki youtube doa amalan murah rezeki amalan doa murah rezeki doa murah rezeki pdf zikir murah rezeki murah rezeki selawat murah rezeki petua murah rezeki tips murah rezeki rezeki murah rahsia murah rezeki wirid murah rezeki rezeki mudah.nya rezeki yang berkat rezeki anak berkat rezeki keberkatan rezeki rezeki berkat cari rezeki ilmu rezeki selawat rezeki hadis rezeki mencari rezeki halal menarik rezeki rahsia rezeki hadis tentang rezeki penarik rezeki surah murahkan rezeki dimurahkan rezeki ilmu tarik rezeki rezeki berniaga ilmu penarik rezeki ratu rezeki cara mendapat rezeki cara mencari rezeki amalan murah rezeki amalan zikir murah rezeki amalan untuk murah rezeki 20 amalan murah rezeki surah amalan murah rezeki amalan pembuka rezeki amalan rezeki amalan pembuka pintu rezeki amalan penarik rezeki amalan tarik rezeki amalan menarik rezeki amalan menambah rezeki amalan mendatangkan rezeki
HATI positif menarik rezeki

Di sini saya ingin mengingatkan diri saya dan sesiapa sahaja bahawa kita perlu berhati-hati dengan keluhan tentang rezeki. Ia berkait rapa tentang akidah atau iman kita.

Kita perlu yakin bahawa rezeki kita memang sudah ditetapkan oleh Allah SWT. Tugas kita cuma perlu berusaha dan berdoa untuk menjemput rezeki.

Namun, sama ada permintaan kita diterima atau tidak itu hak Allah SWT.

Dalam hal ini, kita usah bimbang kerana janji Allah SWT. Dalam Al-Quran ada disebutkan bahawa kepada sesiapa yang berusaha bersungguh-sungguh, Allah SWT janjikan kejayaan untuknya.

Berusahapun perlulah kena dengan caranya.

Bagaimana caranya?


Cara untuk menarik rezeki memang banyak dan tidak terhitung jumlahnya. Apa yang pasti ia terletak kepada diri kita sendiri.

Tidak kita apa pekerjaan kita sama ada makan gaji atau berniaga, disiplin yang tinggi merupakan perkara utama.

Formula yang paling berkesan seterusnya adalah dengan menjaga HATI kerana HATI yang positif adalah magnet DUIT.

Antara cara untuk menjaga hati adalah dengan sentiasa senyum dan baik sangka. Kalau anda ingin tahu, inilah amalan orang-orang kaya.

Menurut kajian tentang HATI yang positif ini mendapati:

"Kesan HATI yang positif adalah 5000 kali lebih baik daripada hati yang negatif  dan ia mampu menarik rezeki"

Ya, kesannya cukup menakjubkan.

Untuk mengetahui caranya yang lebih terperinci, baik anda baca 70 Formula Rezeki Melimpah Ruah.

Ataupun anda klik sahaja banner di bawah ini:


Setiap masalah ada penyelesainya. Jadi, bagi anda yang masih mengeluh tentang rezeki. Cukup! Jangan mengeluh lagi.

Fokus kepada jalan penyelesainnya. Dapatkan panduan ini (klik banner) untuk menyelesaikan masalah anda.

Saya doakan anda terus bahagia dan aman.



30 comments:

  1. dalam hal rezeki, mengeluh bukan kerja kita.. kerja kita usaha.. dapat tak dapat itu kerja Dia.. :)

    ReplyDelete
  2. share juga yaa... :) sekilas info, situs yang Menjual Berbagai Macam Obat Herbal Super Ampuh Untuk mengobati penyakit Sipilis, Kutil kelamin, kencing nanah, Gonore, Kanker serviks, keputihan, Herpes dan penyakit lainnya http://caramengobatipenyakitkelamin.com/

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  4. nice sharing ... dah lama tak datang sini. syukurnyasihat pun dah lama tak singgah my blog. salam ramadhan :)

    Jemput join segmen, Klik Sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Puteri wanita kerana sudi bertandang ke blog syukurnyasihat.

      Delete
  5. rezeki kat mane2 pun ada janji rajin usaha je..hehe jangan mengeluh

    ReplyDelete
  6. perlu sentiasa bersyukur.semua yang ada pada kita sekarang ni semuanya rezeki daripada Allah.;)

    ReplyDelete
  7. Banyakan bersyukur pada waktu itu baru kita nampak rezeki yang kita miliki tetapi tidak pernah perasan .

    ReplyDelete
  8. saya selalu lawan bayangan negatif tentang rezeki dengan imaginasi yang hebat dan menarik..

    ReplyDelete
  9. sikap yang kurang baik kalau mengeluh dengan rezeki..

    ReplyDelete
  10. tak baik mengeluh pasal rezeki..kalau ada banyak bersyukur dan jika diberi sedikit usaha lebih

    ReplyDelete
  11. rezeki wajib disyukuri..jika tidak kita termasuk dalam golangan pengingkar rezeki

    ReplyDelete
  12. setuju banget nih, berikhtiar semaksimal mungkin dan memasrahkan semuanya kepada yang Maha Kuasa :)

    ReplyDelete
  13. Really nice article you had posted. And hope it will be useful for many people

    Java Training in Chennai

    ReplyDelete

Followers

My Blog List

Jom Like

Powered By Blogger
Faizal Faizal Mohamad Twon Tawi